مقالات, مقالات مربوط به استخر و جکوزی

علت پمپاژ شدید پمپ استخر

علت پمپاژ شدید پمپ استخر

علت پمپاژ شدید پمپ استخر چیست؟ یکی از مطالبی است که اگر صاحب استخر خانگی  یا تجاری باشید، و برای استخر تان سیستم تصفیه آب و پمپ تصفیه استخر نصب کرده باشید، و پمپ تان مشکل عملکردی پیدا کرده باشد، ممکن است به دنبال آن باشید. همان طور که مستحضر هستید، یکی از خاصیت های آب که از قدیم هم تحت عنوان ضرب المثل ما آن را شنیده ایم، این است که اگر یک جا بماند می گندد و دچار آلودگی های مختلفی می شود. حال گمان کنید که آب هم یک جا بماند و هم افراد مختلفی که هر کدام بدن شان کثیفی ها و چربی هایی دارد هم، در آن شنا کنند، می شود نور الا نور. برای درمان این مشکلات، بشر دست به ساخت سیستمی تحت عنوان سیستم تصفیه آب استخر زده است که یکی از قسمت های کلیدی آن پمپ استخر است. در ادامه مطلب علت پمپاژ شدید پمپ استخر هم همراه گرم لوکس بماید تا بیشتر با مطالبی مثل تعریف پمپ استخر، قیمت پمپ استخر و علت پمپاژ شدید پمپ استخر آشنا شوید.

تعریف پمپ استخر

پیش از شروع به صحبت درباره علت پمپاژ شدید پمپ استخر، بهتر است که کمی با تعریف پمپ استخر آشنا شویم. پمپ های تصفیه استخر وسایل و دستگاه هایی هستند که در سیستم تصفیه آب استخرها نقش پمپاژ آب را بر عهده دارند، و در اصل این دستگاه ها هستند که آب را در استخر ها به جریان درآورده، و آب آلوده و کثیف را به فیلتر فرستاده و آب پاکیزه و تصفیه شده را مجددا به استخر باز میگیردانند.

کسب اطلاعات بیشتر: معرفی انواع برندهای پمپ تصفیه استخر

علت پمپاژ شدید پمپ استخر

علت پمپاژ شدید پمپ استخر

 در مورد اجزا و نحوه کار پمپ های تصفیه استخر هم که آشنایی با آن پیش از فهمیدن علت پمپاژ شدید پمپ استخر خالی از لطف نیست، باید گفت که پمپ استخر شامل سه بخش موتور، پروانه و تله مو و توری است، و وظیفه جابجا و پمپاژ کردن آب را بر عهده دارد. شیوه کاری پمپ آب استخر این گونه است که آب را از طریق مجرای سرریز و فاضلاب اصلی می ‌کشد، آن را از طریق صافی به داخل سیستم تصفیه انتقال می‌ دهد و آن را از طریق لوله های برگشت اصلی به استخر باز می‌ گرداند.

علت پمپاژ شدید پمپ استخر

هر وسیله و دستگاهی که توسط بشر و به دست او ساخته می شود، به طبع بی نقص نیست، و هر چقدر هم که علم پیشرفت کند و صنعت به درجات بالایی برسد، باز هم این قضیه وجود خواهد داشت و انسان قادر به خلق وسایل بی عیب و نقص نخواهد بود. در مورد پمپ استخر هم همچین داستان وجود دارد و دستگاه بی نقصی نیست، و ممکن است که پس از این که شما با پرداخت قیمت پمپ استخر، بهترین پمپ استخر بازار را از مراکز معتبر مثل گرم لوکس خریدید، بعد از مدتی خدای ناکرده شاهد یکسری مشکلات باشید. یکی از این مشکلاتی که ممکن است برای پمپ استخر شما پیش بیاید پمپاژ شدید پمپ است، که در قسمت پایینی به یکسری از علل آن یا واضح تر به موراد علت پمپاژ شدید پمپ استخر، اشاره هایی شده است.

کسب اطلاعات بیشتر: طرز کار پمپ تصفیه آب استخر به چه صورت است؟

علت پمپاژ شدید پمپ استخر

علت پمپاژ شدید پمپ استخر

بسته شدن گلوگاه اسکیمر

یکی از موارد علت پمپاژ شدید استخر، می تواند بسته شدن گلوگاه اسکیمر باشد. اسکیمر ها برای گرفتن آوار و اجسام و زباله ها طراحی شده است، و کار آن ها این است که قبل از اینکه زباله به پمپ برسد، آن را مسدود یا کند، کنند. هنگامی که سبدهای اسکیمر استخر توسط زباله ها مسدود می شود، می تواند مشکلات زیادی را برای پمپ ایجاد کند. اگر سبد برداشته یا جابجا شود، آوار می تواند دور صافی رفته و خط مکش را مسدود کند. سبدهای کفگیر مسدود شده از تصفیه و گردش آب جلوگیری می کنند. علاوه بر این هم، در صورت خشک شدن کامل خط اسکیمر مسدود شده می تواند باعث خرابی پمپ یا پمپاژ شدید پمپ استخر شود شود.

گرفتگی لوله و اتصالات

از دیگر موارد علت پمپاژ شدید پمپ استخر، گرفتگی لوله و اتصالات است. در سیستم تصفیه آب استخر از موتور خانه به سمت استخر، لوله کشی هایی انجام می شود. مسدود شدن لوله ها و اتصالات مکش می تواند به دلایل زیادی از جمله برگ ها، گلوله های مو، اجسام زائد یا حتی اسباب بازی ها یا وسایلی باشد که بر روی سطح آب استخر، وجود دارد و توسط اسکیمر استخر مکش شده است، اما به دلیل بیرون بودن سبد اسکیمر از اسکیمر عبور کرده و به طور ناخواسته در داخل اسکیمر گیر افتاده باشد، و باعث پمپاژ شدید آب استخر شده باشند.

قیمت پمپ استخر

مطالبی مثل تعریف پمپ استخر، علت پمپاژ شدید پمپ استخر، قیمت پمپ استخر و… در طول بحث علت پمپاژ شدید پمپ استخر بیان شدند تا کمکی هر چند ناچیز به شمایی که به دنبال خرید و تهیه پمپ استخر هستید،‌ شده باشد. اگر که برای استخر خانگی یا استخر تجاری خود، به دنبال خرید پمپ استخری و در کل تجیهزات و لوازم مورد نیاز سیستم های تصفیه آب استخر مثل فیلتر تصفیه استخر هستید، به شما توصیه می شود که به سایت گرم لوکس هم مراجعه کنید. گروه گرم لوکس یکی از بهترین و حرفه ای ترین نمایندگی فروش پمپ استخر در زمینه ارائه انواع لوازم و تجهیزات استخر ها هستند و آماده اند تجهیزات مورد نیاز شما را برایتان فراهم نمایند.

بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “علت پمپاژ شدید پمپ استخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *