مقالات, مقالات مربوط به استخر و جکوزی

نحوه نصب پمپ تصفیه استخر

نحوه نصب پمپ تصفیه استخر

مقدمه

این که نحوه نصب پمپ تصفیه استخر به چه صورت است ، از موضوعات و مباحث مهمی است که شمایی که صاحب سیستم تصفیه آب استخر و به خصوص پمپ استخری هستید ، و یا شمایی که به دنبال خرید یک پمپ برای استخر خود هستید ، باید از‌ آن مطلع باشید . سیستم های تصفیه آب استخر ها از تجهیزات و قسمت های مختلفی تشکیل شده است . یکی  از مهم ترین این قسمت ها هم پمپ تصفیه استخر است . در ادامه بحث نحوه نصب پمپ تصفیه استخر هم همراه گرم لوکس باشید تا بیشتر در مورد مطالبی مثل این که پمپ استخر چیست ، نحوه نصب پمپ تصفیه جکوزی ، محل قرارگیری پمپ استخر ، قیمت پمپ تصفیه آب استخر و… بدانید .

پمپ تصفیه استخر چیست ؟

اما فارغ از مطلب نحوه نصب پمپ تصفیه استخر ، بیاید تا ببینیم پمپ تصفیه استخر چیست . در این باره باید گفت که آب استخر ها پس از گذشت مدت زمانی ، دچار کثیفی ها و آلودگی می شوند . به طور مثال در صورتی که استخر شما روباز باشد ، عوامل مختلفی مثل ریختن برگ درختان و گیاهان ، شنا کردن افراد مختلف و آلودگی ها و چربی بدن آن ها ، موجودات مختلف و… باعث می شوند که آب استخر کثیف شود و قابل شنا کردن نباشد ، در صورتی هم که استخر شما روباز نباشد ، علاوه بر چربی و کثیفی های بدن شناگران ، ممکن است با یکجا ماندن آب ، قارچ ها و جلبک ها شروع به رشد در آن کنند .

 به همین جهت چه برای استخر های روباز با استفاده خانگی یا عمومی و چه برای استخر های روبسته با استفاده خانگی یا عمومی ، سیستمی لازم است که هر روز این آبی که با آلودگی های ذکر شده کثیف و آلوده می شود را تصفیه نموده و قابل استفاده و شنا کردن مجدد کند تا هم در صورتی که استخر خانگی دارید ، استخر ظاهر خوب و تمیزی پیدا کند و قابل شنا باشد ، و هم در صورتی که استخر عمومی دارید، افراد و مشتریان مجددا به استخر شما مراجعه کنند و قادر باشند که در آن شنا و آب تنی کنند .

کسب اطلاعات بیشتر: زمان کارکرد پمپ استخر در تابستان

نحوه نصب پمپ تصفیه استخر

نحوه نصب پمپ تصفیه استخر

اما پیش از صحبت درباره نحوه نصب پمپ تصفیه جکوزی و در پاسخ به این که پمپ تصفیه استخر چیست ، باید گفت که یکی از این تجهیزات استخر و لوازمی که حضور آن در هر استخری و هر دستگاه تصفیه آبی لازم و ضروری است ، و نقش مهمی را هم بر عهده دارد ، پمپ تصفیه استخر است . پمپ های آب استخر در سیستم تصفیه آب استخر ها نقش پمپاژ آب را بر عهده دارند . به تعریف دیگر ، در استخرها ، این پمپ آب استخر است که آب را از ورودی گرفته و در قسمتهای مختلف استخر پخش میکند ، این پمپ است که آب های آلوده را به سمت دستگاه تصفیه آب روانه و آن را پس از پمپاژ ، ‌دوباره به استخر می فرستد . پمپ تصفیه استخر که موضوعات نگهداری آن مثل نحوه نصب پمپ تصفیه استخر از اهمیت بالایی برخوردارند ، در برندهای مختلفی عرضه می شود که می توانید برای خرید آن ها و فهمیدن قیمت پمپ تصفیه استخر ، به سایت یک مجموعه حرفه ای مثل سایت مجموعه گوم لوکس مراجعه کنید .

نحوه نصب پمپ تصفیه استخر و جکوزی

همانطور که بالاتر هم به آن اشاره شد ، برای اینکه از رشد باکتری و جلبک و همچنین تیره شدن آب استخر جلوگیری شود ، حتماً باید هر استخری یک پمپ تصفیه استخر داشته باشد ، و صاحب آن هم از نحوه نصب پمپ تصفیه استخر مطلع باشد . اما سوال اینجاست که نحوه نصب پمپ تصفیه استخر چگونه است . در جواب این سوال باید گفت که همه چیز در مورد نحوه نصب پمپ تصفیه جکوزی بستگی به مدل پمپی دارد که انتخاب کرده اید .

در واقع نوع فیلتر ، ابعاد و حجم استخر جزء عوامل بسیار مهمی می باشد که به شما کمک می کند تا یک انتخاب مناسب برای پمپ داشته باشید اما به طور کلی ، اکثر پمپ هایی که برای استخر استفاده می شود ، دو بخش دارند . بخش جلویی برای مکش آب استخر است و بخش دیگر آب را به سمت مخزن هدایت می‌ کند .

کسب اطلاعات بیشتر: طرز کار پمپ استخر چگونه است؟

اگر پمپی که انتخاب کرده اید ، قدرت زیادی داشته باشد ، پمپاژ آب به درون مخزن بیشتر اتفاق می افتد و همین باعث می شود که سرعت تصفیه آب بالاتر برود که نحوه نصب پمپ تصفیه استخر را هم راحت تر می کند . زمانی که می‌خواهید پمپ تصفیه استخر را نصب کنید ، باید این کار را به گونه ای انجام دهید که محفظه داخلی پمپ زیر سطح تراز آب قرار بگیرد ، یعنی پروانه پمپ باید داخل آب غوطه ور باشد و در نتیجه بهترین حالت نحوه نصب پمپ تصفیه جکوزی اتفاق می افتد .

اولین کاری که باید انجام دهید ، این است که پمپ را در فاصله نزدیک از محل ، راه اندازی قرار دهید . همچنین می توانید پمپ را روی یک پالت یا شاسی پمپ بگذارید که جنس آن از پلاستیک یا چوب باشد . بعد از اینکه این کار را انجام دادید ، از دور نگاهش کنید و ببینید که آیا محل قرارگیری پمپ استخر تراز و محکم است یا نه . در زیر پمپ می توانید از فاصله پرکن استفاده کنید که به تراز پمپ کمک می کند . در مراحل نهایی نحوه نصب پمپ تصفیه استخر نباید به سراغ بالشتک های چوب پنبه ای بروید که سر و صدای زیاد را کم می کند و زمانی هم که برای پمپ استفاده‌شان می ‌کنید ، باید تحمل این را داشته باشد که دو برابر وزن پمپ را طاقت بیاورد .

کسب اطلاعات بیشتر: معرفی انواع برندهای پمپ تصفیه استخر

نحوه نصب پمپ تصفیه استخر

نحوه نصب پمپ تصفیه استخر

محل قرارگیری پمپ استخر

جهت نحوه نصب پمپ تصفیه استخر باید دقت نمایید که محفظه پمپ در زیر سطح تراز آب استخر قرار گیرد و پروانه پمپ در آب غوطه ور باشد . بهتر است تا پمپ استخر را در نزدیکی محل نصب و راه اندازی استخر قرار دهید به طوریکه این فاصله در حدود 1 متر باشد . همچنین پیشنهاد می شود تا آن را بر روی زمین قرار دهید و یا روی یک پالت از جنس پلاستیک یا چوب قرار دهید . مکانی که محل قرارگیری پمپ تصفیه استخری که انتخاب می کنید حتما باید نزدیک استخر باشد و پمپ باید در جای خود تراز و محکم شود . حهت تراز کردن پمپ استخر می توان فاصله پرکن را در زیر پمپ قرار داد تا پمپ تراز شود . همچنین محل قرار گیری پمپ تصفیه باید به گونه ای باشد که رفت و آمد در آن محل کم باشد و همچنین امکان خیس شدن آن وجود نداشته باشد .

کسب اطلاعات بیشتر: نمایندگی فروش پمپ استخر در تهران

قیمت پمپ تصفیه آب استخر

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله نحوه نصب پمپ تصفیه استخر ، مثل این که پمپ تصفیه استخر چیست ، قیمت پمپ تصفیه استخر ، محل قرارگیری پمپ تصفیه استخر ، نحوه نصب پمپ تصفیه جکوزی و… برای شما مفید واقع شده باشند . یکی از مراحل مهم در زمانی که تصمیم به تهیه و نصب پمپ تصفیه استخر گرفته اید ، فهمیدن قیمت پمپ تصفیه آب استخر ، و یافتن مرکز مناسب فروش پمپ استخر میباشد . در صورتی که فکر هایتان را کرده اید و به طور جدی تصمیم به خرید پمپ استخر ارزان گرفته اید ، به شما توصیه میشود که حتما سری به سایت گرم لوکس که یکی از بهترین مراکز فروش پمپ های تصفیه آب می باشد بزنید و از میان پمپ های با کیفیت و با دوام آن ها ، یکی را برای استخر خود تهیه نمایید .

بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “نحوه نصب پمپ تصفیه استخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *