مقالات, مقالات مربوط به استخر و جکوزی

میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است؟

میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است؟

آیا میدانید که میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است؟. شاید در دید عام این گونه به نظر بیاید که ساختن یک استخر تجاری یا خانگی قسمت سخت آن است، و قسمت راحت تر کار، نگهداری از استخر و آب آن است. اما در مورد این دیدگاه باید گفت که یک دیدگاه کاملا غلط است، زیرا کار ساخت استخر یک جایی به اتمام می رسد و استخر تجاری یا خانگی شما یک روزی حاضر می شود. اما کار نگهداری از استخر هیچ گاه به پایان نمی رسد و تا اخرین روزی که شما از استخر استفاده کنید، باید اعمال نگهداری از آن را انجام دهید. یکی از مهم ترین کار های نگهداری از استخر ها هم، تمیز و پاکیزه نگهداشتن آب آن ها است.

در ادامه این بحث که میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است هم همراه گرم لوکس باشید تا بیشتر و بهتر در مورد مسائلی مثل تصفیه آب استخر و ضد عفونی کردن استخر، خرید کلر استخر، این که میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است و… بدانید. در صورتی که برای تمیز نگاه داشتن استخر به پمپ تصفیه استخر نیاز دارید می توانید انواع پمپ را در سایت گرم لوکس مشاهده کرده و مناسب ترین گزینه را برای خود خریداری کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: نمایندگی فیلتر شنی استخر در تهران

تصفیه آب استخر و ضد عفونی کردن استخر

پیش از این که با این که میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است آشنا شویم، بیاید تا کمی در مورد تصفیه آب و ضدعفونی کردن استخر بدانیم. یکی از مهم ترین مسائلی که استخرهای خانگی و عمومی با آن مواجه هستند، بحث حفظ بهداشت آب از طریق تجهیزات ضدعفونی استخر است . سلامت آب از آن جایی اهمیت دارد که تمامی شناگران مستقیما با آن در تماس پوستی هستند و در هنگام شنا ممکن است مقداری آب از طریق دهان و بینی وارد بدن شود. خب حال در نظر داشته باشید در صورتی که آب حامل باکتری ، ویروس و قارچ باشد ، بیماری ها و مشکلات مختلفی را برای شناگران به وجود می آورد . به همین دلیل ضدعفونی آب استخر و جکوزی از اصلی ترین مسائل نگه داری از استخر و جکوزی محسوب می شود.

میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است؟

میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است؟

پیش از این که متوجه شوید میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است، این را هم باید بدانید که برای از بین بردن انواع میکروب ها، قارچ ها و باکتری ها در حال حاضر از کلر و ازن استفاده می شود. علت استفاده از کلر و ازن خاصیت گند زدایی بالای آن ها و مقرون به صرفه بودن آن ها می باشد. شما عزیزان می توانید با مراجعه به بخش محصولات تجهیزات ضذعفونی استخر و جکوزی سایت گرم لوکس، در مورد انواع کلرزن و ازن زن ها اطلاعات کاملی به دست آورید.

کسب اطلاعات بیشتر: لوازم مورد نیاز برای استخر زمستانی

میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است؟

پیش از این که بدانیم میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است، بهتر است کمی درباره خود کلر بدانیم. کلر یکی از پرکاربردترین هالوژن های موجود در گروه IV جدول عناصر شیمیایی می باشد که با نام CL و عدد اتمی 17 شناخته شده است. عنصری با رنگ زرد مایل به سبز می باشد که بسیار فرار بوده و مهم ترین خاصیت آن، اکسید کنندگی بالا و توانایی از بین بردن باکتری، قارچ و ذرات آلوده کننده در آّب و فاضلاب می باشد. یکی از اصلی ترین موارد مصرف کلر، تصفیه و گند زدایی آب می باشد که به دلیل تولید اسید هیپوکلرو HOCL در واکنش کلر با آب است.

اسید هیپوکلرو یا کلر آزاد قدرت بسیار بالایی در حمله به میکروب ها و پاتوژن های موجود در آب داشته و به همین دلیل در کمترین زمان می تواند آنها را حذف نماید. مهمترین اهداف از کلرزنی آب استخر ها هم عبارت اند از، گندزدایی، حذف مواد آلی ازن دار از جمله آمونیاک، کنترل مزه و بوی آب، حذف هیدروژن سولفید، حذف آهن و منگنز، حذف رنگ آب، کنترل لجن و جلبک، کنترل باکتری های کاهش دهنده ی آهن، منگنز و سولفات، به عنوان ماده ی منعقدکننده جهت ته نشینی ذرات معلق و… . شما برای خرید کلر استخر و اطلاع از این که میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است، می توانید سری به سایت گروه معتبر گرم لوکس بزنید.

اما در مورد این که میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است باید گفت که، هنگامی که میزان کلر مورد نیاز استخر در سطح مناسبی قرار دارد،  کلر استخر را با قرص های کلر که در کلرزن استخر قرار میدهید، در آن سطح نگه دارید. قرص های کلر بهتر از گرانول های کلر هستند زیرا قرص ها به آرامی حل می شوند و مقدار کلر را ثابت نگه می دارند. متأسفانه نمی توان گفت که چه تعداد قرص کلر را باید به استخر اضافه کنید یا هر چند وقت یکبار باید آنها را اضافه کنید.

میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است؟

میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است؟

این که میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است به عوامل بسیاری بستگی دارد که عبارتند از، تعداد ساعات تابش آفتاب و مقدار UV، زیرا کلر توسط اشعه ماوراء بنفش خورشید کاهش می یابد. برگ و حشرات در استخر،  برگ ها، حشرات و سایر کثیفی ها باعث از بین رفتن کلر فعال می شوند. تعداد ساعات شنا در روز، هر چه مدت شنا و افراد استفاده کننده از استخر بیشتر باشد، کلر سریعتر تجزیه می شود. حجم استخر، میزان کلر استفاده شده در هفته به حجم استخر و بزرگی و کوچکی استخر بستگی دارد.

اگر از استخر زیاد استفاده نمی شود، حتما هفته ای یکبار کیفیت آب را با استفاده از دستگاه تست آب چک کنید. اگر بیش از 2 روز در هفته از استخر استفاده می شود، باید 2 تا 3 بار در هفته کیفیت آب بررسی شود. اگر مقدار pH مناسب است، بررسی کنید که آیا قرص کلر کاملا حل شده است یا خیر. هنگامی که قرص کلر حل شد، بهتر است 1 قرص کلر در هر بار استفاده اضافه کنید. توجه داشته باشید که قبل از افزودن قرص کلر جدید، ابتدا اجازه دهید قرص های کلر قبلی کاملا حل شوند. اما اگر بخواهیم به طور دقیق تر بگوییم که میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است، باید گفت که مقدار کلر آزاد موجود در استخر در حالت ایده آل می بایست بین 1 تا 3 ppm باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: تجهیزات جکوزی چیست؟

خرید سیستم تصفیه استخر

مطالبی در طی مقاله میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است، مثل معرفی تصفیه آب استخر و ضد عفونی کردن استخر، خرید کلر استخر، این که میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است، و… بیان شدند تا به شما عزیزی که به دنبال خرید سیستم تصفیه آب استخر و به خصوص خرید کلر استخر هستید، یا شمایی که صاحب سیستم تصفیه آب استخر هستید اما از این که میزان کلر مورد نیاز استخر چقدر است بی اطلاع هستید، کمکی هر چند محدود و ناچیز شده باشد. در صورتی که به صورت جدی تصمیم به خرید کلر استخر و سیستم تصفیه استخر گرفتید، به شما توصیه می شود که برای تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیازتان، به سایت گرم لوکس، که یکی از بهترین و مجرب ترین گروه ها در حوزه ارائه انواع لوازم استخر است، مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *