مقالات, مقالات مربوط به استخر و جکوزی

لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر

لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر

لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر

آیا با لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر آشنایی ای دارید ؟ آیا انواع استخر تهران و نحوه ساخت استخر های مختلف آشنایی دارید ؟ یکی از قدیمی ترین فعالیت های ورزشی و همچنین از قدیمی ترین فعالیت های تفریحی انسان که شاید بشود گفت هزاران سال است انجام می گیرد و حتی در امروزه هم طرفداران بسیار زیادی را دارد ، شنا کردن در آب است . اما بنا به عدم دسترسی همه شهر ها به آب دریا و یا رودخانه ها ، خیلی از افرادی که در این چنین شهر ها و یا حتی در شهر های نزدیک به سواحل دریا زندگی می کنند ، برای این که از شنا کردن لذت ببرند ، اقدام به ساخت استخر خانگی یا تجاری کرده ، و می کنند . در صورتی که شما هم در یکی از این دو دسته افراد قرار می گیرید ، در ادامه بحث لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر هم همراه گرم لوکس بمانید تا بهتر در مورد مسائلی مثل تجهیزات تصفیه آب و گرمایش ، بورس لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر و… اطلاعات بدست آورید .

تجهیزات کنترل دمای محیط و آب استخر

اما در مورد بحث اصلی مقاله یعنی لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر هم باید گفت که ، برای انجام هر کار و ساخت و راه اندازی هر چیزی به لوازم و تجهیزات مختلفی نیاز است که در مورد استخر هم همین گونه است . لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر هم ، وسایل و تجهیزاتی هستند که برای راه اندازی و ساخت یک استخر لازم و ضروری می باشند و به کمک آن ها است که افراد قادر می شوند اسختر مد نظرشان را بسازند . به دلیل همین اهمیت بالای لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر ، یکسری از تجهیزات و لوازم استخر ، برای آشنایی بیشتر شما با آن ها در قسمت پایینی گردآوری شده اند .

کسب اطلاعات بیشتر: لوازم و تجهیزات مورد نیاز جکوزی

لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر

لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر

دمای آب فاکتور مهمی در کیفیت استخر است . تجهیزات مربوط به گرمایش استخر در موتورخانه استخر گرد هم می آیند . در ذیل به تعریف کوتاه از هر کدام می پردازیم :

پکیج گرمایشی

از پکیج های گرمایشی استخر معمولاً در استخر هایی استفاده می شود که فضای مورد نیاز برای ایجاد موتورخانه را ندارند ، به همین علت از پکیج های گرمایشی استفاده میکنند . تجهیزات موجود در پکیج های گرمایشی استخر دیگ آب گرم ، مبدل حرارتی ، ترموستات ، منبع انبساط ، شیر برقی ، پمپ سیرکولاتور و کنترل پنل می باشد به همین دلیل تنها تجهیز مورد نیاز برای استفاده از پکیج گرمایشی ، مشعل است . از مزایای پکیج گرمایشی استخر می توان به کم حجم بودن و هزینه مناسب آن ها اشاره کرد .

مبدل حرارت پوسته و لوله

مبدل مورد استفاده برای گرمایش استخر مبدل پوسته و لوله (Shell & Tube) می باشند که در دو نوع جوشی و فلنچی طراحی می گردند ، بدنه این مبدل ها از جنس استیل یا آهن و لوله های مورد استفاده در آن ها مس می باشد . منبع کویل دار هم نوعی مبدل حرارتی ست که با دریافت آب گرم یا بخار از بویلر آب سرد مصارف بهداشتی را گرم می کند .

یونیت هیتر یا هیتر برقی

هیترهای برقی دارای یک المنت گرمایشی برای جذب برق و تبدیل انرژی آن به گرما هستند . این هیترها معمولاً به صورت دیواری ( افقی هم در بازار موجود است ) نصب شده و از طریق سیستم ترموستات می‌توان دمای آب را با آنها تنظیم نمود . استفاده از هیترهای برقی برخلاف تصور عموم خطر برق گرفتی نداشته و دارای مزیت‌های بی‌شماری نیز هست .

مشعل

برای گرمایش محیط استخر نیاز است از تجهیزاتی مانند یونیت هیتر و رادیاتور استفاده شود که این تجهیزات جهت عملکرد بهینه نیاز به تجهیزات گرمایشی بالا اعم از دیگ آب گرم ، مشعل و سایر تجهیزات موتور خانه دارند .

رادیاتور

معمولاً جهت گرمایش استخر از رادیاتور آلومینیومی یا همان پره ای استفاده می کنند زیرا رادیاتور های پنلی از جنس فولاد بوده ، در محیط استخر سریع تر دچار آسیب می گردد و طبیعتاً عمر کمتری نسبت به رادیاتور آلومینیومی دارد .

تجهیزات تصفیه آب

فیلتر شنی استخر

یکی از فیلتر هایی که می توانید آن را از بورس لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر ، یعنی گرم لوکس تهیه کنید ، فیلتر شنی میباشد . فیلتر شنی همانگونه که از نامش هم پیداست ، کار تصفیه آب استخر ها را به کمک شن و ماسه و سیلیس هایی که درون مخزنش قرار گرفته اند انجام میدهد . فیلتر های تصفیه شنی از پر استفاده ترین و پر طرفدارترین انواع فیلتر تصفیه استخر می باشند .

فیلتر کارتریجی

فیلترهای کارتریجی از دیگر انواع فیلتر استخر ها هستند که توسط انواع برند های فیلتر تصفیه استخر تولید و به بازار عرضه میشوند و شما برای تهیه این نوع از لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر، میتوانید از طریق وبسایت گرم لوکس اقدام نمایید . در بحث مقایسه فیلتر های تصفیه استخر باید گفت که این فیلترها از سایز و اندازه کوچک تری نسبت به سایر فیلتر ها بهره مند هستند و برای استخرهای خانگی و تجاری کوچک مناسب تر اند .

کسب اطلاعات بیشتر: خرید پمپ استخر ایرانی

پمپ تصفیه استخر

یکی از این لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر که حضور آن در هر استخری که دستگاه و سیستم تصفیه آب دارد لازم و ضروری است ، و نقش بسیار مهمی را هم بر عهده دارد ، پمپ تصفیه استخر یا جکوزی است . در مورد این که پمپ تصفیه استخر یا جکوزی چیست هم ، باید گفت که پمپ های تصفیه استخر و جکوزی وسایل و دستگاه هایی هستند که در سیستم تصفیه آب استخرها و جکوزی ها نقش پمپاژ آب را بر عهده دارند .

لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر

لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر

استرینر

این قطعه نیز یکی از لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر است که نقش مهمی در استخرها دارد و اغلب در قسمت مکشی پمپ‌ها نصب می‌شود . به این قطعه صافی یا موگیر استخر نیز گفته می‌شود که وظیفه آن بسیار شبیه به فیلتر است . این قطعه در مقیاس بزرگ‌تری از فیلتر کار می‌کند و اغلب خاک ، مو ، پلاستیک و فلزات کوچک و ریز را جمع‌آوری می‌کند .

دستگاه کلرزن

این ابزار از لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر به طور کلی وظیفه تمیز کردن آب را برعهده دارد . شاید شما با خود بگویید که استفاده از پمپ تصفیه استخر کافی می‌باشد اما توجه کنید که کلر زن استخر باعث می‌شود که باکتری‌ ها و ویروس ‌هایی که درون آن وجود دارند به‌ طور کامل از بین بروند و انواع مختلف ویروس ‌ها ، جلبک ‌ها و لارو حشرات در استخر وجود نداشته باشد .

تجهیزات دکوراسیون و زیبایی استخر

آب نما و فواره ، چراغ و هالوژن استخری ، صندلی نشینمن ، نیمکت ریلکسی و میز عسلی و چتر آفتابگیر هم جز محصولات جانبی برای زیبایی محیط استخر است .

بورس لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر

در صورتی که به دنبال خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر برای انواع استخر تهران یا شهرستان هستید ، و به دنبال این هستید که مناسب قیمت ترین و با کیفیت ترین تجهیزات را بدست بیاورید ، به شما پیشنهاد می گردد که سری هم به سایت گرم لوکس بزنید . گرم لوکس بورس لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر است ، و یکی از شرکت های معتبر در زمینه ارائه انواع لوازم و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، انواع تجهیزات استخر و… است . گرم لوکس آمادگی دارد که با ارائه مشاوره تخصصی ، بهترین و با کیفیت ترین نوع ممکن از انواع لوازم و تجهیزات استخر را برای شما فراهم کند و نیاز های شما را در زمینه تجهیزات استخر را برطرف نماید .

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *