مقالات, مقالات مربوط به استخر و جکوزی

علت داغ شدن موتور پمپ استخر

علت داغ شدن موتور پمپ استخر

یکی از سوالاتی که بسیاری از استخر دارها دارند، این است که علت داغ شدن موتور پمپ استخر چیست. یکی از مهم ترین مسائلی که در بحث نگهداری از استخر ها، چه استخرهای خانگی و چه استخرهای تجاری وجود دارد، این است که بعد از گذشت مدتی، آب این استخرها دچار کثیفی و آلودگی های مختلفی می شوند و نیاز به تصفیه پیدا میکنند. از همین رو شرکت های مختلفی وجود دارند که برای حل این مشکل اقدام به تهیه دستگاه های فیلتر تصفیه آب استخر می کنند. این دستگاه های فیلتر تصفیه آب هم خود از قسمت های مختلفی مثل، پمپ و… تشکیل شده اند. در صورتی که صاحب استخر چه نوع خانگی و چه نوع تجاری هستید، و در صورتی که به رویه نگهداری از استخرها و تصفیه آب آن ها علاقمندید، در ادامه مقاله علت داغ شدن موتور پمپ استخر هم که قرار است در آن به مطالبی مثل موارد علت داغ شدن موتور پمپ استخر، خرید پمپ استخر و دلایل بالارفتن پمپ استخر اشاره شود، همراه گرم لوکس بمانید.

کمی درباره پمپ استخر

پیش از این که با مطالبی مثل خرید پمپ استخر یا علت داغ شدن موتور پمپ استخر صحبت کنیم، بهتر است که کمی با پمپ استخر ها آشنا شویم. در مورد اهمیت و نقش پمپ استخر در روند تصفیه آب استخر باید گفت که این پمپ عملا قلب سیستم گردش آب استخر است. پمپ استخر که خود شامل سه بخش موتور، پروانه و تله مو و توری است، وظیفه جابجا و پمپاژ کردن آب را بر عهده دارد، شیوه کاری پمپ آب استخر این گونه است که آب را از طریق مجرای سرریز و فاضلاب اصلی می ‌کشد، آن را از طریق صافی به داخل سیستم تصفیه انتقال می‌ دهد و آن را از طریق لوله های برگشت اصلی به استخر باز می‌ گرداند. پمپ آب استخر انرژی مورد نیاز خود را از الکتریسیته یا همان برق تامین می کند، سازگار با ولتاژ های 110 و 220 است، و تا 3450 دور در دقیقه می چرخد.

جالب است بدانید که ساختار پمپ استخر ها به گونه ای است که هوا خنک هستند و به همین علت نباید در محیط های سربسته قرار بگیرند، و در صورتی که در محیط های سربسته و بدون هوا قرار بگیرند، دچار مشکل و خرابی می شوند. دلیل این موضوع هم این بحث می باشد که این پمپ ها در اثر چرخش و فعالیت پمپاژی که دارند گرم میشوند و حرارتشان بالا میرود، به طوری که یکی از موارد علت داغ شدن موتور پمپ استخر هم همین موضوع می باشد. به طور  کلی باید گفت که بهتر است سعی شود که پمپ در جایی باشد که رطوبت و گرما در آن نباشد.

علت داغ شدن موتور پمپ استخر

علت داغ شدن موتور پمپ استخر

علت داغ شدن موتور پمپ استخر

زمانی که یک دستگاه و وسیله ای خراب می شود یا به هر گونه مشکلی بر می خورد، ما به دنبال آن میفتیم که ببینیم علت وقوع خرابی یا مشکل آن چه مسئله ای می باشد. در مورد پمپ استخر هم قضیه همین گونه است و ممکن است مسائلی برای آن پیش بیاید و شما به این فکر بیفتید که علل وقوع این مسائل چیست. یکی از پر تکرارترین مشکلاتی که در زمینه پمپ استخر ها ممکن است پیش بیاید، مشکل داغ شدن موتور پمپ است. از همین رو در صورتی که صاحب استخر و سیستم تصفیه آب استخر هستید، و یا اگر که به دنبال خرید سیستم تصفیه آبی برای استخرتان هستید، بهتر است که با موارد علت داغ شدن موتور پمپ استخر آشنا شوید.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید پمپ تصفیه هایوارد

دایل بالا رفتن دمای پمپ استخر

بالا رفتن حرارت و دمای موتور پمپ استخر یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر استخر و برای هر پمپ استخری پیش بیاید، البته این داغ شدن چندین علت مشخص دارد که در این قسمت قرار است به این موضوع که از موضوعاتی است که ممکن است برای شما هم  پس از خرید پمپ استخر و استفاده کردن از آن پیش بیاید، بپردازیم. ازهمین رو و برای بالا رفتن اطلاعات شما عزیزان در مورد پمپ های استخرها و مشکلات آن ها، در قسمت پایینی این پاراگراف یکسری از دلایل بالا رفتن دمای پمپ استخر و موارد علت داغ شدن موتور پمپ استخر را با هم مشاهده می کنیم.

نرسیدن هوای به اندازه به پمپ: همان گونه که در ابتدا هم به آن اشاره شد، پمپ های استخر به گونه ای طراحی شده اند که هوا خنک هستند، به همین خاطر، نرسیدن هوای مناسب و کافی به آن ها می تواند علت داغ شدن موتور پمپ استخر باشد. پمپ آب استخر ها برای این که حرارت ناشی از فعایت هایشان را از بین ببرند، به هوا نیاز دارند. به همین خاطر در صورتی که تهویه مکانی که پمپ استخر در آن قرار گرفته است، مناسب نباشد، این مشکل برای پمپ پیش خواهد آمد.

علت داغ شدن موتور پمپ استخر

علت داغ شدن موتور پمپ استخر

اصطکاک پروانه پمپ: پروانه های پمپ های استخر ها به این دلیل که دائما تحت مسائلی مثل نیروی گریز از مرکز، نیروی دینامیکی آب و برخورد آشغال های موجود در آب با پره هایشان قرار میگیرند، ممکن است دچار سایش، خمیدگی، ترک، شکستی و.. شوند، که این مسائل هم خود را به شکل صدا های ناهنجار و نامناسب، و به شکل داغ شدن بیش از اندازه موتور نشان می دهند. از همین رو یکی از مواردی که می تواند علت داغ شدن موتور پمپ استخر باشد، اصطکاک و عدم کارکرد صحیح پروانه پمپ است.

پایین بودن ولتاژ: یکی از مسائلی که درباره موتورهای پمپ استخر ها وجود دارد، و شما پیش از خرید پمپ استخر باید از آن مطلع باشید، این است که در صورتی که ولتاژ ورودی پمپ مثلا به جای 220، 180 باشد، پمپ برای جبران این کاستی ولتاژ، مقدار جریان را افزایش می دهد که این قضیه هم باعث گرمایش شدید موتور پمپ می شود. از همین رو آخرین مورد از موارد علت داغ شدن موتور پمپ استخر که در اینحا بیان می شود هم، موضوع پایین بودن ولتاژ پمپ است.

کسب اطلاعات بیشتر: نحوه محاسبه هد پمپ آب

خرید پمپ استخر

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله علت داغ شدن موتور پمپ استخر برای شما مفید واقع شده باشند. در صورتی که استخری دارید، چه تجاری و چه خانگی، و از آن استفاده می کنید، حتما به دستگاه فلیتر تصفیه استخر و پمپ استخر نیاز دارید، از همین رو در صورتی که تحقیقات و بررسی های لازم را انجام دادید و تصمیم به خرید پمپ تصفیه استخر و فیلتر تصفیه استخر گرفتید، به شما توصیه می شود که حتما سری به سایت گرم لوکس بزنید. گروه گرم لوکس یکی از معتبرترین و بهترین گروه های ارائه دهنده انواع محصولات و تجهیزات استخر ها هستند، و این آمادگی را دارند که با ارائه مشاوره تخصصی و رایگان، محصولات و تجهیزات استخر، و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مد نظر شما را با بالاترین کیفیت ممکن برایتان فراهم نمایند.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “علت داغ شدن موتور پمپ استخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *