مقالات, مقالات مربوط به استخر و جکوزی

فیلتر شنی گالوانیزه

فیلتر شنی گالوانیزه

فیلتر شنی استخر چیست ؟

در ابتدا به سراغ فیلتر شنی می رویم ! فیلتر شنی استخری چیست ؟

به مخزن هایی استوانه ای یا مکعبی شکل که حاوی دانه های ریز شن و ماسه می باشند اطلاق می گردد . فیلتر شنی استخر ، تمامی ذرات جامد و معلق در آب ، نظیر گل ، شن و ماسه ، باکتری ها ، رنگ و غیره را از آب حذف می نماید .

فیلتر های شنی (Sand Filter) به عنوان فیلتر آب استخر و یکی از تجهیزات استخر در مقایسه با فیلتر های کارتریجی و دیاتومه ای به دلیل افت فشار کمتر ، کاربرد آسان ،هزینه پایین تعمیر و نگهداری ، تاثیر گذاری در حذف ذراتی که با چشم غیر مسلح قابل قابل رویت هستند و فرآیند بک واش به مراتب از اقبال بالاتری در سیستم پیش تصفیه استخر های عمومی ، خصوصی و جکوزی برخوردار می باشند .

شرط لازم برای استفاده از استخر مساله ی بهداشت و کیفیت آب استخر است که با این کار به وسیله روش های مختلفی مانند فیلتر شنی استخری انجام می شود .

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از لینک زیر بازدید کنید .

آشنایی بیشتر با فیلتر شنی استخری

فیلتر شنی فلزی

فیلتر شنی فلزی استخر ، برای جدا کردن ناخالصی های موجود در آب کاربرد دارد . این فیلتر ، اولین مرحله تصفیه برای استخر ها و جکوزی و یکی از مهم ترین تجهیزات و ابزار تصفیه استخر محسوب می شود . این فیلتر ها دارای ظاهری عمودی بر روی یک پایه است . این مخازن با سیلیس پر شده است و در انتها دارای نازل هستند که از ریزش سیلیس ها جلوگیری می کند .

فیلتر شنی

فیلتر شنی گالوانیزه 

بدون فوت وقت به سراغ این که فیلتر شنی گالوانیزه چیست ، می رویم .

فیلتر شنی گالوانیزه بر اساس فشار و سنگینی جریان عبوری آب باعث فیلتر سازی ذرات اضافی موجود در آب می شود . ورق گالوانیزه در اصل همان ورق سیاه است که آلیاژ آن ST37 می باشد که روی آمپن به وسیله فلز روی پوشانده شده است . در فرآیند گالوانیزه‌سازی ، فیلتر شنی با یک لایه نازک از رویه گالوانیزه پوشانده می‌شود .

فیلترهای شنی فلزی را ، معمولا از فولاد کربن استیل ، ورق گالوانیزه، استیل و بسیاری دیگر از ورق‌های موجود در بازار مانند ورق‌های فولادی سیاه و ورق‌های فولادی گالوانیزه می‌سازند. ورق‌های فولادی گالوانیزه گرم توضیح دهیم . به طور کلی، برای ساخت این تجهیزات، از ورق ST37 ،SA516-Gr70، ورق A283 و دیگر ورق‌ها استفاده می‌کنیم . برای فیلترهای کوچکتر ، چون  تحمل بالاتری برای فشار دارند و امکان اپوکسی کردن در داخل کار بسیار کمتر است، از ورق‌های گالوانیزه گرم در حوضچه‌های روی، هم استفاده می‌شود. شکل زیر، دو نمونه فیلتر شنی را که با ورق سیاه و  ورق گالوانیزه تولید شده‌اند را نشان می‌دهد.

این روش به فیلتر شنی مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی می‌بخشد .

فیلتر های شنی گالوانیزه، عموما، در دو نوع ایستاده و افقی در بازار موجود می باشد که کاربر بر اساس نیاز خود می توانید یک نوع آن را انتخاب نماید . این فیلتر ها در سایز های متفاوتی نیز وارد بازار شده اند که شناخته ترین نوع آن، فیلتر شنی عمودی است . فیلتر شنی گالوانیزه از نظر قیمت در مقایسه با سایر فیلتر ها از قیمت کمتری برخوردار می باشند .

فیلتر شنی گالوانیزه بیشتر در دستگاه های تصفیه آب شهری زیرا قادر است درصد بالایی از کدورت ها و املاح موجود در آب را از بین ببرد . استفاده از فیلتر شنی گالوانیزه معمولاً در محیط‌هایی که ممکن است با رطوبت بالا، تماس با آب و مایعات یا تماس با مواد شیمیایی باشند، مناسب است . به عنوان مثال ، در صنایع پردازش آب ، تصفیه فاضلاب ، صنعت نفت و گاز ، صنایع شیمیایی و صنعتی که خوردگی و زنگ‌زدگی ممکن است به فلزات آسیب برساند ، استفاده از فیلتر شنی گالوانیزه می‌تواند مفید باشد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از لینک زیر بازدید کنید .

 آموزش هواگیری فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی گالوانیزه

ویژگی ها و مزایا فیلتر شنی گالوانیزه 

  • در برابر زنگ زدگی ، ترک خوردگی و هم چنین شکستگی مقاوم است
  • تحمل فشار تست بین 0 تا 10 بار می باشد
  • دارای عدم محدودیت در دمای کاری می باشد
  • امکان انتخاب ورودی و خروجی مناسب با اتصالات استخر
  • هزینه تعمیر و نگهداری پایین
  • از ضمانت بدنه برخوردار و دارای خدمات پس از فروش است
  • امکان انتخاب ضخامت ورق گالوانیزه

از معایب فیلتر شنی گالوانیزه هم می توان به سنگین بودن وزن آن و مقاوم نبودن در برابر مواد شیمیایی نسبت فیلتر شنی فایبر گلاس ، اشاره کرد .

کسب اطلاعات بیشتر :  نکات نگهداری از فیلترهای شنی

قیمت فیلتر شنی گالوانیزه استخر

قیمت فیلتر شنی گالوانیزه در مقایسه با نوع فلزی آن با پوشش رنگ اپوکسی چیزی در حدود 10 الی 20 درصد افزایش قیمت در مقایسه با نوع فلزی با ورق سیاه را برخوردار می‌ باشد. معمولا برای فیلتر شنی فلزی گالوانیزه از ورق های گالوانیزه گرم استفاده می‌ شود. به دلیل قیمت ورقهای فیلتر شنی معمولا از 3 میلی متر به بالا انتخاب می شود و با توجه به نبودن ورق گالوانیزه کارخانه ای معمولاً ورق های سیاه پس از آبکاری گرم و یا سرد برای این کار استفاده می‌ شود . برای مشاوره می توانید با کارشناسان گرم لوکس در ارتباط باشید .

فیلتر شنی گالوانیزه

سخن آخر مقاله فیلتر شنی گالوانیزه

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله فیلتر شنی گالوانیزه برای تان مفید واقع شده باشد . در صورتی که استخر يا جكوزی ای دارید ، چه تجاری و چه خانگی ، و از آن استفاده می کنید ، حتما به تجهیزات استخر و به خصوص دستگاه فیلتر تصفیه استخر نیاز دارید ، از همین رو در صورتی که تحقیقات و بررسی های لازم را انجام دادید و تصمیم به خرید تجهیزات استخر و جکوزی مثل پمپ تصفیه استخر و يا سفارش فیلتر شنی گالوانیزه گرفتید ، به شما توصیه می شود که حتما سری به سایت گرم لوکس بزنید . گروه گرم لوکس یکی از معتبرترین و بهترین گروه های ارائه دهنده انواع محصولات و تجهیزات استخر ها و جکوزی ها هستند ، و این آمادگی را دارند که با ارائه مشاوره تخصصی و رایگان ، محصولات و تجهیزات استخر و جكوزی ، و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مد نظر شما را با بالاترین کیفیت ممکن برایتان فراهم نمایند .

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “فیلتر شنی گالوانیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *