مقالات

خرید ارزان ترین کولر گازی پرتابل و رومیزی

خرید ارزان ترین کولر گازی پرتابل و رومیزی

در بازارهای امروزی سیستم های خنک کننده ، در انواع مختلفی وجود دارند . از کولرهای آبی گرفته تا اینورتر و کولر گازی . کولر های گازی رطوبت را کاهش می دهند و قدرت بیش تری در خنک کردن دارند . کولر های گازی در انواع اسپلیت دیواری ، مرکزی ( چیلر ) ، کاستی ، پنجره ای ، ایستاده و پرتابل ( قابل حمل ) هستند .

در این مقاله می خواهیم به کولر های گازی پرتابل و خرید ارزان ترین کولر گازی پرتابل و رومیزی بپردازیم .

کولر گازی قابل حمل یا پرتابل

کولر گازی های پرتابل در دو نوع ایستاده و رومیزی در بازار یافت می شود . این نوع از کولر های گازی به راحتی قابل جا به جایی هستند و در برخی از آنها برای سهولت در حمل و نقل ، چرخ هایی در زیر آن ها تعبیه شده است .

کولر گازی پرتابل ایستاده

کولر گازی پرتابل مناسب افرادی هستند که محل اقامت آن ها در حال تغییر است و یا پنجره های خانه امکان نصب کولر های پنجره ای را ندارند . این نوع کولر گازی به دستگاه دیگری نیاز دارد و فقط به پنجره و پریز برق نیاز دارد . نحوه ی عملکرد و اجزای کولر گازی پرتابل به صورت زیر است :

  • کویل اپراتور و مبرد که مسئول حنک کردن هوا هستند . مبرد نقش مهمی در تمام فرآیند دارد .
  • کویل کندانسوربرای خنک کردن مبرد داغ به کار می رود .
  • کمپرسور : دمای مبرد را برای فرایند تراکم ، افزایش می دهد .
  • فن : در صورت نیاز ، هوا را جا به جا می کند .

وظیفه اصلی این کولر ها این است که هوای اتاق را بکشد و با استخراج گرما از طریق پنجره ، آن را به دمای تعیین شده می رساند و در نهایت هوای خنک شده را به اتاق بر می گرداند .

بر اساس نوع خروجی در دو دسته طبقه بندی می شود :

  1. کولر گازی پرتابل تک لوله : از رایج ترین کولر های گازی پرتابل بازار است و قیت آن از کولر گازی پرتابل دو لوله ارزان تر است . هوای گرم را از طریق یک لوله خارج کرده و هوای مورد نیاز کندانسور را از سرمای محیط تامین می کند . برای بودجه ی کم و فضای کوچک مناسب است .
  2. کولر گازی پرتابل دو لوله : نصب آن سخت و گران تر از کولر گازی پرتابل تک لوله است . برای خروج هوای گرم و مکش هوا دو لوله مجزا دارد که بازدهی بیشتری دارد و مناسب فضاهای بزرگتر است .

مزایا و معایب کولر گازی پرتابل

مزایای کولر گازی پرتابل :

  • نصب آسان
  • مناسب برای فضاهای موقت
  • بدون نیاز به نصب دائمی

معایب آن :

  • سر و صدا ی بالاتر
  • ظرفیت خنک کنندگی محدود تر
  • تعویض فیلتر به طور منظم

کولر گازی رومیزی

مینی کولر گازی یا به اصطلاح کولر های گازی رومیزی به خوبی بر روی میز کار شما قرار می گیرند و شما را خنک می کنند . این مدل از کولر گازی پرتابل به دلیل سهولت در جا به جایی از محبوبیت بالایی برخوردار است . از مزایای کولرگازی پرتابل می توان به شخصی بودن آن و هزینه ی پایین آن اشاره کرد . درست است که کولر گازی رومیزی از قدرت کمتری نسبت به پرتابل های ایستاده برخوردار است اما قدرت خنک کنندگی قابل قبولی دارد . اگر در غیر این صورت بود ، احتمالا مشکلی برای دستگاه پیش آمده نظیر خرابی قطعات ، کثیف بودن فیلتر و پنجره ی باز محل .

کولر گازی پرتابل رومیزی

کولر های رومیزی برای هر فضایی موثر نیست پس برای انتخاب دستگاه خنک کننده مناسب باید به چند نکته دقت کنید :

اولین نکته ، بودجه است که در خرید هر چیزی ، باید در ایتدا آن را مشخص کنید و متناسب با آن به ادامه ی خرید بپردازید .

دوم ، اندازه و وزن را برای محل مورد نظر خود ارزیابی کنید .

سوم ، سر و صدا را هر وسیله ی خنک کننده دارد . از پنکه گرفته تا کولر های گازی در هر ابعادی . پس باید نسبت به محل زندگی و حساسیت افراد از دستگاه هایی با سطح دسی بل پایین تر استفاده کنید .

چهارم ، محل قرار گیری دستگاه خنک کننده و ابعاد اتاق

پنجمین و آخرین نکته : مطمئن شوید که کولر گازی رومیزی شما با آب در تماس نباشد و نشتی آن را چک کنید . چون آب رسانای خوبی برای الکتریسیته است .

خرید ارزان ترین کولر گازی پرتابل و رومیزی

برند هایی نظیر پاکشوما ، ال جی ، تراست ، گرین ، هایسنس و غیره کولر گاری پرتابل هم در محصولات خود دارند . تمامی برند های گفته شده را می توانید در سایت گرم لوکس مشاهده کنید و قیمت های آن ها را باهم مقایسه کنید و طبق نیاز خود و با مشاوره با کارشناسان ما بهترین انتخا را برای خرید کولر گازی پرتابل یا رومیزی را انجام دهید .

برای کسب اطلاعات بیشتر :

نکات مهم برای حفظ و نگهداری کولر گازی

برترین برند های کولر گازی

چگونه مصرف انرژی کولر گازی را کاهش دهید ؟

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *