مقالات

بهترین درجه دما کولر گازی برای فصل تابستان و زمستان

بهترین درجه دما کولر گازی برای فصل تابستان و زمستان

بهترین درجه دما کولر گازی برای فصل تابستان و زمستان

کولر گازی یک اختراع عالی ست که به شما این امکان را می دهد که هم در فصل تاستان و هم در فصل زمستان دمای مطبوعی را در خانه داشته باشید . با گذشت زمان و گرمتر شدن هوا ، در فصل تابستان به خصوص در مناطق گرمسیر ، کولر های آبی واقعا پاسخ گو نیست . کولر های آبی فقط دارای دور تند و کند هستند اما کولر های گازی دارای بازه ی دمایی گسترده است و در ریموت کنترل آن دارای حالت های مختلف تهویه مطبوع است . گرچه کولر گازی نیازمند انرژی فراوان است که بتواند کار کند تا نیاز شما را برطرف کند .

این تنها هزینه گزاف مالی در پی ندارد چون مصرف انرژی کولر گازی از بقیه لوازم خانگی دیگر بیشتر است و بر روی محیط زیست هم تاثیر گذار است . انرژی بیشتر معمولا شامل انتشار کربن دی اکسید بیشتر است فشار بیشتر آن بر آب و هوا موجب آلودگی زیستی می شود .

برای کمک به شما در صرفه جویی در هزینه و حفظ محیط زیست بهترین راه ها برای لذت بردن از دمای AC را توصیه می کنیم .

دما ایده آل کولر گازی تابستان و زمستان

دمای ایده آل کولر گازی در فصل تابستان

دمای ایده آل برای کولر گازی در تابستان 23-25 درجه سانتی گراد است . هنگام تنظیم دما در این فصل دو جنبه را در نظر داشته باشید :

  • وقتی دمای بیرون از خانه بسیار بالاست ، شما باید از اختلاف دمای بیشتر از 12 درجه سانتی گراد بین دمای داخل و خارج خانه ، خودداری کنید . اختلاف دمای خیلی زیاد می تواند باعث بیماری و سرما خوردگی اعضای خانواده شود .
  • جریان هوا سرد را به سمت بالا هدایت کنید . زیرا هوای گرم متراکم تر است پس تمایل به پیین آمدن دارد . با هدایت جریان هوا به سمت بالا ، گردش هوا بهتر در اتاق انجام می شود .

دمای ایده آل کولر گازی در فصل زمستان

دمای ایده آل کولر گازی در زمستان بین 26-28 درجه سانتی گراد متغیر است . این کار باعث می شود که دمای بیرون را بدون ایجاد احساس سرما در خانه جبران کنید . علاوه برکولر گازی ، انواع مختلف گرمایشی برای گرم کردن اتاق در این فصل از سال وجود دارد که میتوان از آن ها استفاده کرد ، زیرا بسیاری از آنها دارای ژنراتور حرارتی برای گرم کردن خانه هستند .

در طول شب توصیه می شود ، کولر گازی را طوری برنامه ریزی کنید که حدود یک ساعت قبل از رفتن به رخت خواب گرم  کند و دمای آن بین 20 تا 22 درجه سانتی گراد حفظ شود . مهم است که در نظر داشته باشید که جهت خروجی هوای گرم باید رو به پایین باشد ، زیرا تمایل طبیعی آن بالا رفتن است .

چگونه در مصرف انرژی کولر گازی صرفه جویی کنیم ؟

مصرف کنندگان به طور فزاینده ای علاقه مند به گرمایش و سرمایش خانه های خود با صرفه جویی در انرژی هستند . برای انجام این کار ، مهم است برخی توصیه های کلیدی را انجام دهید .

  1.  کولر گازی مناسب  : در مرحله اول ، انتخاب نرخ انرژی مناسب برای نیاز های خاص خانه ضروری است و به شما این امکان را می دهد هزینه های انرژی را بهینه کنید . پس انتخاب مناسب ترین کولر گازی از نظر ظرفیت و نوع نقش مهمی در بهینه شدن انرژی  ایفا می کند .
  2. دما را تنظیم کنید : همانطور که در قسمت های بالاتر هم اشاره شد ، تنظیم دما در فصول گرم و سرد کمک ویژه ای به صرفه جویی انرژی می کند .
  3. از حالت ECO استفاده نمایید : انتخاب دما ایده آل کولر گازی برای صرفه جویی با استفاده از حالت ECO که اکثر برند ها آن را ارائه داده اند ، امکان پذیر است . با فعال کردن این گزینه عملکرد تجهیزات بهینه شده و مصرف برق بدون به خطر انداختن آسایش کاهش می یابد .
  4. کولر گازی را با فن روشن کنید : یک استراتژی موثر تر برای هوای سرد ، استفاده فن در کولر گازیست . فن ها به گردش هوای تازه در کل اتاق ، کمک می کنند و با امکان تنظیم دمای کولر گازی در سطح کمی بالاتر ، راحتی بیش تری را فراهم می کند .
  5. استفاده از ترموستات های هوشمند ابزار بسیار مفیدی برای صرفه جویی در مصرف انرژی هستند . این گزینه به شما این امکان را می دهد که زمان ها و دمای خاصی را با توجه به نیاز تنظیم کنید و از مصرف غیر ضروری در مواقعی که نیاز به کولر گازی نیست ، خودداری کنید .
  6. انتخاب کولرهای گازی با کارایی انرژی بالا و کمپرسورهای اینورتر به شما کمک می کند تا مصرف انرژی و هزینه های انرژی را به حداقل برسانید .

در آخر معمولا با توجه به سن و گرمایی یا سرمایی بودن افراد خانواده بازه دمایی های گفته شده می تواند تغییر کند . بازه های گفته شده برای صرفه جویی در هزینه و انرژی و همچنین طول عمر دستگاه است .

برای انتخاب کولر گازی مناسب فضای خود که عوامل گوناگونی در آن دخیل است می توانید از سایت گرم لوکس که مرجع کاملیست مراجعه فرمایید و جهت مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید .

مقالات شرکت گرم جهت آگاهی بیشتر 

تهویه مطبوع و زیر مجموعه ی آن

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *